Mötesavslutning 2014 med Jan Allan

Ett stort tack till Jan Allan för alla fina 50-tals bilder han delade med sig av till oss vid senaste – och årets sista klubbmöte. Jan har varit och är fortfarande en ivrig fotograf. Hans son är etablerat som fotograf i Stockholm, så det finns ett stort fotointresse i familjen. Vi fick se många bilder av musiker-persongalleriet från det aktiva, positiva och glada 50 talet. Många av dessa har blivit folkkära artister.

Jan hälsar alla i klubben en God Jul och Ett Gott Nytt År, och bidrar med en bild han tagit med telefonen – då en gräshoppa parkerade på- och vägrade gå av hans motorcykel. Den kanske ville komma fram lite fortare….. Jan tyckte lite synd om den, stannade och petade försiktigt av den….

ps. Jans bok rekommenderas som en utmärkt julklapp för den som är bild- och musikintresserad.

Fripassagerare