KM3 2017

Vinnande kollektion Riddarholmen

KM3 17-1.jpg Chris Kreimer
Bilderna har efterbehandlats med en metallisk färgskala. Grå-gröna med låg kontrast och omättade färger tecknas Reimersholmes torn och tinnar mot en dramatisk himmel. Jag upplever bilderna som tidlösa. Jag vet inte om fotografierna är hämtade från en historisk tid då jag ser en historisk arkitektur med pråligt utsmyckade guldspiror. Eller är möjligen fotografierna hämtade ur framtiden? Det finns något kliniskt, tomt i dessa avfolkade motiv med sina exakta kompositioner och sin metalliska färgskala. Bilderna ger mig upplevelse och känsla, men jag lämnas också med frågor som aldrig blir besvarade, det tycker jag är spännande!
KM3 17-2.jpg Chris Kreimer
Bilderna har efterbehandlats med en metallisk färgskala. Grå-gröna med låg kontrast och omättade färger tecknas Reimersholmes torn och tinnar mot en dramatisk himmel. Jag upplever bilderna som tidlösa. Jag vet inte om fotografierna är hämtade från en historisk tid då jag ser en historisk arkitektur med pråligt utsmyckade guldspiror. Eller är möjligen fotografierna hämtade ur framtiden? Det finns något kliniskt, tomt i dessa avfolkade motiv med sina exakta kompositioner och sin metalliska färgskala. Bilderna ger mig upplevelse och känsla, men jag lämnas också med frågor som aldrig blir besvarade, det tycker jag är spännande!
km3 17-3.jpg Chris Kreimer
Bilderna har efterbehandlats med en metallisk färgskala. Grå-gröna med låg kontrast och omättade färger tecknas Reimersholmes torn och tinnar mot en dramatisk himmel. Jag upplever bilderna som tidlösa. Jag vet inte om fotografierna är hämtade från en historisk tid då jag ser en historisk arkitektur med pråligt utsmyckade guldspiror. Eller är möjligen fotografierna hämtade ur framtiden? Det finns något kliniskt, tomt i dessa avfolkade motiv med sina exakta kompositioner och sin metalliska färgskala. Bilderna ger mig upplevelse och känsla, men jag lämnas också med frågor som aldrig blir besvarade, det tycker jag är spännande!

 

Antagna bilder i KM 3 2017 kollektion Riddarholmen

KM3 02-1.jpg Birgitta Bratthall
Fin ide att låta vattnet vara den bärande berättelsen. Fantastiskt att man i centrala Stockholm kan paddla kanot. Skulle önska en mera spännande efterbehandling i datorn. De ljusa, skira tonerna finns, ta till vara dem.
KM3 02-1.jpg Birgitta Bratthall
Fin ide att låta vattnet vara den bärande berättelsen. Fantastiskt att man i centrala Stockholm kan paddla kanot. Skulle önska en mera spännande efterbehandling i datorn. De ljusa, skira tonerna finns, ta till vara dem.
KM3 02-3.jpg Birgitta Bratthall
Fin ide att låta vattnet vara den bärande berättelsen. Fantastiskt att man i centrala Stockholm kan paddla kanot. Skulle önska en mera spännande efterbehandling i datorn. De ljusa, skira tonerna finns, ta till vara dem.
KM3 02-4.jpg Birgitta Bratthall
Fin ide att låta vattnet vara den bärande berättelsen. Fantastiskt att man i centrala Stockholm kan paddla kanot. Skulle önska en mera spännande efterbehandling i datorn. De ljusa, skira tonerna finns, ta till vara dem.
KM3 03-1.jpg Kjell Olsson
Utsiktsplatsen Riddarholmen. Här får alla njuta av närheten till vattnet, både människor och djur. Skulle önska en mer sammanhållen komposition genom hela serien, är speciellt förtjust i det raka utsnittet med raka linjer genom bildrummet
KM3 03-2.jpg Kjell Olsson
Utsiktsplatsen Riddarholmen. Här får alla njuta av närheten till vattnet, både människor och djur. Skulle önska en mer sammanhållen komposition genom hela serien, är speciellt förtjust i det raka utsnittet med raka linjer genom bildrummet
KM3 03-3.jpg Kjell Olsson
Utsiktsplatsen Riddarholmen. Här får alla njuta av närheten till vattnet, både människor och djur. Skulle önska en mer sammanhållen komposition genom hela serien, är speciellt förtjust i det raka utsnittet med raka linjer genom bildrummet
KM3 03-4.jpg Kjell Olsson
Utsiktsplatsen Riddarholmen. Här får alla njuta av närheten till vattnet, både människor och djur. Skulle önska en mer sammanhållen komposition genom hela serien, är speciellt förtjust i det raka utsnittet med raka linjer genom bildrummet
KM3 04-1.jpg Ulf Schloss
En sammanhållen färgskala i gul-brunt som går igenom på alla bilder. Ett fint befintligt ljus som tar fram ytor och strukturer. Bra att fotografen har varierat utsnitten så att det inte blir enahanda och statiskt att titta på. (jämför gärna med serie nr. 03)
KM3 04-2.jpg Ulf Schloss
En sammanhållen färgskala i gul-brunt som går igenom på alla bilder. Ett fint befintligt ljus som tar fram ytor och strukturer. Bra att fotografen har varierat utsnitten så att det inte blir enahanda och statiskt att titta på. (jämför gärna med serie nr. 03)
KM3 04-3.jpg Ulf Schloss
En sammanhållen färgskala i gul-brunt som går igenom på alla bilder. Ett fint befintligt ljus som tar fram ytor och strukturer. Bra att fotografen har varierat utsnitten så att det inte blir enahanda och statiskt att titta på. (jämför gärna med serie nr. 03)
KM3 04-4.jpg Ulf Schloss,
En sammanhållen färgskala i gul-brunt som går igenom på alla bilder. Ett fint befintligt ljus som tar fram ytor och strukturer. Bra att fotografen har varierat utsnitten så att det inte blir enahanda och statiskt att titta på. (jämför gärna med serie nr. 03)
KM3 07-1.jpg Chris Kreimer
En fin, dov, omättad färgskala. Den skapar mystik, och jag får associationer till sagornas dramatiska värld. Bra att inte efterbehandlingen är ännu kraftigare bearbetad, då skulle man riskera att hamna i något som upplevs sökt. Nu är efterbehandlingen med dess omättade färger lagom mycket redigerade, (enligt min personliga smak). Skulle önska mer exakta raka kompositioner. Nu blir vinklarna något sneda, vilket stör den mystiska atmosfären. Kanske att fotografen borde använda ett stativ vid fotograferingen.
KM3 07-2.jpg Chris Kreimer
En fin, dov, omättad färgskala. Den skapar mystik, och jag får associationer till sagornas dramatiska värld. Bra att inte efterbehandlingen är ännu kraftigare bearbetad, då skulle man riskera att hamna i något som upplevs sökt. Nu är efterbehandlingen med dess omättade färger lagom mycket redigerade, (enligt min personliga smak). Skulle önska mer exakta raka kompositioner. Nu blir vinklarna något sneda, vilket stör den mystiska atmosfären. Kanske att fotografen borde använda ett stativ vid fotograferingen.
KM3 07-3.jpg Chris Kreimer
En fin, dov, omättad färgskala. Den skapar mystik, och jag får associationer till sagornas dramatiska värld. Bra att inte efterbehandlingen är ännu kraftigare bearbetad, då skulle man riskera att hamna i något som upplevs sökt. Nu är efterbehandlingen med dess omättade färger lagom mycket redigerade, (enligt min personliga smak). Skulle önska mer exakta raka kompositioner. Nu blir vinklarna något sneda, vilket stör den mystiska atmosfären. Kanske att fotografen borde använda ett stativ vid fotograferingen.
KM3 09-1.jpg Olle Robin
Storstaden som aldrig sover. Fotografen har fotograferat nattetid med långa slutartider. På detta sätt skapas en fin rörelseoskärpa i bilarna som i långa rader sveper förbi. Ett fint sammanhållet budskap.
KM3 09-2.jpg Olle Robin
Storstaden som aldrig sover. Fotografen har fotograferat nattetid med långa slutartider. På detta sätt skapas en fin rörelseoskärpa i bilarna som i långa rader sveper förbi. Ett fint sammanhållet budskap.
KM3 09-3.jpg Olle Robin
Storstaden som aldrig sover. Fotografen har fotograferat nattetid med långa slutartider. På detta sätt skapas en fin rörelseoskärpa i bilarna som i långa rader sveper förbi. Ett fint sammanhållet budskap.
KM3 14-1.jpg Marie Bohm
Fotografi betyder ”att skriva med ljus”. Vi måste alltid vara mycket uppmärksamma på ljuset och använda av ett ljus som förstärker det budskap som man vill fylla sitt foto med. Här har fotografen enhetligt arbetat med det stämningsfulla kvällsljuset. Det skapar harmoni, lugn, också ett stråk av vemod över bilderna. Fint! Var dock försiktig med lågdagrarna så att inte informationen försvinner i skuggpartierna. Kan avhjälpas om man fotograferar i raw.
KM3 14-2.jpg Marie Bohm
Fotografi betyder ”att skriva med ljus”. Vi måste alltid vara mycket uppmärksamma på ljuset och använda av ett ljus som förstärker det budskap som man vill fylla sitt foto med. Här har fotografen enhetligt arbetat med det stämningsfulla kvällsljuset. Det skapar harmoni, lugn, också ett stråk av vemod över bilderna. Fint! Var dock försiktig med lågdagrarna så att inte informationen försvinner i skuggpartierna. Kan avhjälpas om man fotograferar i raw.
KM3 14-3.jpg Marie Bohm
Fotografi betyder ”att skriva med ljus”. Vi måste alltid vara mycket uppmärksamma på ljuset och använda av ett ljus som förstärker det budskap som man vill fylla sitt foto med. Här har fotografen enhetligt arbetat med det stämningsfulla kvällsljuset. Det skapar harmoni, lugn, också ett stråk av vemod över bilderna. Fint! Var dock försiktig med lågdagrarna så att inte informationen försvinner i skuggpartierna. Kan avhjälpas om man fotograferar i raw.
KM3 15-1.jpg Ulf Schloss
Fint att låta små detaljer från arkitekturen bli till en större bild av Riddarholmen. Färgskalan är i en sammanhållen, fin pastell-ton. Fint ljus i alla bilder, mjukt men inte menlöst.
KM3 15-2.jpg Ulf Schloss
Fint att låta små detaljer från arkitekturen bli till en större bild av Riddarholmen. Färgskalan är i en sammanhållen, fin pastell-ton. Fint ljus i alla bilder, mjukt men inte menlöst.
KM3 15-3.jpg Ulf Schloss
Fint att låta små detaljer från arkitekturen bli till en större bild av Riddarholmen. Färgskalan är i en sammanhållen, fin pastell-ton. Fint ljus i alla bilder, mjukt men inte menlöst.
KM3 15-4.jpg Ulf Schloss
Fint att låta små detaljer från arkitekturen bli till en större bild av Riddarholmen. Färgskalan är i en sammanhållen, fin pastell-ton. Fint ljus i alla bilder, mjukt men inte menlöst.
KM3 17-1.jpg Chris Kreimer
Bilderna har efterbehandlats med en metallisk färgskala. Grå-gröna med låg kontrast och omättade färger tecknas Reimersholmes torn och tinnar mot en dramatisk himmel. Jag upplever bilderna som tidlösa. Jag vet inte om fotografierna är hämtade från en historisk tid då jag ser en historisk arkitektur med pråligt utsmyckade guldspiror. Eller är möjligen fotografierna hämtade ur framtiden? Det finns något kliniskt, tomt i dessa avfolkade motiv med sina exakta kompositioner och sin metalliska färgskala. Bilderna ger mig upplevelse och känsla, men jag lämnas också med frågor som aldrig blir besvarade, det tycker jag är spännande!
KM3 17-2.jpg Chris Kreimer
Bilderna har efterbehandlats med en metallisk färgskala. Grå-gröna med låg kontrast och omättade färger tecknas Reimersholmes torn och tinnar mot en dramatisk himmel. Jag upplever bilderna som tidlösa. Jag vet inte om fotografierna är hämtade från en historisk tid då jag ser en historisk arkitektur med pråligt utsmyckade guldspiror. Eller är möjligen fotografierna hämtade ur framtiden? Det finns något kliniskt, tomt i dessa avfolkade motiv med sina exakta kompositioner och sin metalliska färgskala. Bilderna ger mig upplevelse och känsla, men jag lämnas också med frågor som aldrig blir besvarade, det tycker jag är spännande!
km3 17-3.jpg Chris Kreimer
Bilderna har efterbehandlats med en metallisk färgskala. Grå-gröna med låg kontrast och omättade färger tecknas Reimersholmes torn och tinnar mot en dramatisk himmel. Jag upplever bilderna som tidlösa. Jag vet inte om fotografierna är hämtade från en historisk tid då jag ser en historisk arkitektur med pråligt utsmyckade guldspiror. Eller är möjligen fotografierna hämtade ur framtiden? Det finns något kliniskt, tomt i dessa avfolkade motiv med sina exakta kompositioner och sin metalliska färgskala. Bilderna ger mig upplevelse och känsla, men jag lämnas också med frågor som aldrig blir besvarade, det tycker jag är spännande!
KM3 19-1.jpg Anders Källén
Dessa tre bilder skapar en liten rolig historia. Fotografen leker med turismen och deras vurm för att besöka vissa turistattraktioner. Med det korta skärpedjupet och val av olika vinklar som den lilla modellen fotograferas ifrån, skapas en lustig historia om kyrktornet som hamnade på sned…
KM3 19-2.jpg Anders Källén
Dessa tre bilder skapar en liten rolig historia. Fotografen leker med turismen och deras vurm för att besöka vissa turistattraktioner. Med det korta skärpedjupet och val av olika vinklar som den lilla modellen fotograferas ifrån, skapas en lustig historia om kyrktornet som hamnade på sned…
KM3 19-3.jpg Anders Källén
Dessa tre bilder skapar en liten rolig historia. Fotografen leker med turismen och deras vurm för att besöka vissa turistattraktioner. Med det korta skärpedjupet och val av olika vinklar som den lilla modellen fotograferas ifrån, skapas en lustig historia om kyrktornet som hamnade på sned…

 

Alla inlämnade bilder i KM 3 2017 kollektion Riddarholmen

KM3 02-1.jpg Birgitta Bratthall
Fin ide att låta vattnet vara den bärande berättelsen. Fantastiskt att man i centrala Stockholm kan paddla kanot. Skulle önska en mera spännande efterbehandling i datorn. De ljusa, skira tonerna finns, ta till vara dem.
KM3 02-1.jpg Birgitta Bratthall
Fin ide att låta vattnet vara den bärande berättelsen. Fantastiskt att man i centrala Stockholm kan paddla kanot. Skulle önska en mera spännande efterbehandling i datorn. De ljusa, skira tonerna finns, ta till vara dem.
KM3 02-3.jpg Birgitta Bratthall
Fin ide att låta vattnet vara den bärande berättelsen. Fantastiskt att man i centrala Stockholm kan paddla kanot. Skulle önska en mera spännande efterbehandling i datorn. De ljusa, skira tonerna finns, ta till vara dem.
KM3 02-4.jpg Birgitta Bratthall
Fin ide att låta vattnet vara den bärande berättelsen. Fantastiskt att man i centrala Stockholm kan paddla kanot. Skulle önska en mera spännande efterbehandling i datorn. De ljusa, skira tonerna finns, ta till vara dem.
KM3 03-1.jpg Kjell Olsson
Utsiktsplatsen Riddarholmen. Här får alla njuta av närheten till vattnet, både människor och djur. Skulle önska en mer sammanhållen komposition genom hela serien, är speciellt förtjust i det raka utsnittet med raka linjer genom bildrummet
KM3 03-2.jpg Kjell Olsson
Utsiktsplatsen Riddarholmen. Här får alla njuta av närheten till vattnet, både människor och djur. Skulle önska en mer sammanhållen komposition genom hela serien, är speciellt förtjust i det raka utsnittet med raka linjer genom bildrummet
KM3 03-3.jpg Kjell Olsson
Utsiktsplatsen Riddarholmen. Här får alla njuta av närheten till vattnet, både människor och djur. Skulle önska en mer sammanhållen komposition genom hela serien, är speciellt förtjust i det raka utsnittet med raka linjer genom bildrummet
KM3 03-4.jpg Kjell Olsson
Utsiktsplatsen Riddarholmen. Här får alla njuta av närheten till vattnet, både människor och djur. Skulle önska en mer sammanhållen komposition genom hela serien, är speciellt förtjust i det raka utsnittet med raka linjer genom bildrummet
KM3 04-1.jpg Ulf Schloss
En sammanhållen färgskala i gul-brunt som går igenom på alla bilder. Ett fint befintligt ljus som tar fram ytor och strukturer. Bra att fotografen har varierat utsnitten så att det inte blir enahanda och statiskt att titta på. (jämför gärna med serie nr. 03)
KM3 04-2.jpg Ulf Schloss
En sammanhållen färgskala i gul-brunt som går igenom på alla bilder. Ett fint befintligt ljus som tar fram ytor och strukturer. Bra att fotografen har varierat utsnitten så att det inte blir enahanda och statiskt att titta på. (jämför gärna med serie nr. 03)
KM3 04-3.jpg Ulf Schloss
En sammanhållen färgskala i gul-brunt som går igenom på alla bilder. Ett fint befintligt ljus som tar fram ytor och strukturer. Bra att fotografen har varierat utsnitten så att det inte blir enahanda och statiskt att titta på. (jämför gärna med serie nr. 03)
KM3 04-4.jpg Ulf Schloss,
En sammanhållen färgskala i gul-brunt som går igenom på alla bilder. Ett fint befintligt ljus som tar fram ytor och strukturer. Bra att fotografen har varierat utsnitten så att det inte blir enahanda och statiskt att titta på. (jämför gärna med serie nr. 03)
KM3 07-1.jpg Chris Kreimer
En fin, dov, omättad färgskala. Den skapar mystik, och jag får associationer till sagornas dramatiska värld. Bra att inte efterbehandlingen är ännu kraftigare bearbetad, då skulle man riskera att hamna i något som upplevs sökt. Nu är efterbehandlingen med dess omättade färger lagom mycket redigerade, (enligt min personliga smak). Skulle önska mer exakta raka kompositioner. Nu blir vinklarna något sneda, vilket stör den mystiska atmosfären. Kanske att fotografen borde använda ett stativ vid fotograferingen.
KM3 07-2.jpg Chris Kreimer
En fin, dov, omättad färgskala. Den skapar mystik, och jag får associationer till sagornas dramatiska värld. Bra att inte efterbehandlingen är ännu kraftigare bearbetad, då skulle man riskera att hamna i något som upplevs sökt. Nu är efterbehandlingen med dess omättade färger lagom mycket redigerade, (enligt min personliga smak). Skulle önska mer exakta raka kompositioner. Nu blir vinklarna något sneda, vilket stör den mystiska atmosfären. Kanske att fotografen borde använda ett stativ vid fotograferingen.
KM3 07-3.jpg Chris Kreimer
En fin, dov, omättad färgskala. Den skapar mystik, och jag får associationer till sagornas dramatiska värld. Bra att inte efterbehandlingen är ännu kraftigare bearbetad, då skulle man riskera att hamna i något som upplevs sökt. Nu är efterbehandlingen med dess omättade färger lagom mycket redigerade, (enligt min personliga smak). Skulle önska mer exakta raka kompositioner. Nu blir vinklarna något sneda, vilket stör den mystiska atmosfären. Kanske att fotografen borde använda ett stativ vid fotograferingen.
KM3 09-1.jpg Olle Robin
Storstaden som aldrig sover. Fotografen har fotograferat nattetid med långa slutartider. På detta sätt skapas en fin rörelseoskärpa i bilarna som i långa rader sveper förbi. Ett fint sammanhållet budskap.
KM3 09-2.jpg Olle Robin
Storstaden som aldrig sover. Fotografen har fotograferat nattetid med långa slutartider. På detta sätt skapas en fin rörelseoskärpa i bilarna som i långa rader sveper förbi. Ett fint sammanhållet budskap.
KM3 09-3.jpg Olle Robin
Storstaden som aldrig sover. Fotografen har fotograferat nattetid med långa slutartider. På detta sätt skapas en fin rörelseoskärpa i bilarna som i långa rader sveper förbi. Ett fint sammanhållet budskap.
KM3 14-1.jpg Marie Bohm
Fotografi betyder ”att skriva med ljus”. Vi måste alltid vara mycket uppmärksamma på ljuset och använda av ett ljus som förstärker det budskap som man vill fylla sitt foto med. Här har fotografen enhetligt arbetat med det stämningsfulla kvällsljuset. Det skapar harmoni, lugn, också ett stråk av vemod över bilderna. Fint! Var dock försiktig med lågdagrarna så att inte informationen försvinner i skuggpartierna. Kan avhjälpas om man fotograferar i raw.
KM3 14-2.jpg Marie Bohm
Fotografi betyder ”att skriva med ljus”. Vi måste alltid vara mycket uppmärksamma på ljuset och använda av ett ljus som förstärker det budskap som man vill fylla sitt foto med. Här har fotografen enhetligt arbetat med det stämningsfulla kvällsljuset. Det skapar harmoni, lugn, också ett stråk av vemod över bilderna. Fint! Var dock försiktig med lågdagrarna så att inte informationen försvinner i skuggpartierna. Kan avhjälpas om man fotograferar i raw.
KM3 14-3.jpg Marie Bohm
Fotografi betyder ”att skriva med ljus”. Vi måste alltid vara mycket uppmärksamma på ljuset och använda av ett ljus som förstärker det budskap som man vill fylla sitt foto med. Här har fotografen enhetligt arbetat med det stämningsfulla kvällsljuset. Det skapar harmoni, lugn, också ett stråk av vemod över bilderna. Fint! Var dock försiktig med lågdagrarna så att inte informationen försvinner i skuggpartierna. Kan avhjälpas om man fotograferar i raw.
KM3 15-1.jpg Ulf Schloss
Fint att låta små detaljer från arkitekturen bli till en större bild av Riddarholmen. Färgskalan är i en sammanhållen, fin pastell-ton. Fint ljus i alla bilder, mjukt men inte menlöst.
KM3 15-2.jpg Ulf Schloss
Fint att låta små detaljer från arkitekturen bli till en större bild av Riddarholmen. Färgskalan är i en sammanhållen, fin pastell-ton. Fint ljus i alla bilder, mjukt men inte menlöst.
KM3 15-3.jpg Ulf Schloss
Fint att låta små detaljer från arkitekturen bli till en större bild av Riddarholmen. Färgskalan är i en sammanhållen, fin pastell-ton. Fint ljus i alla bilder, mjukt men inte menlöst.
KM3 15-4.jpg Ulf Schloss
Fint att låta små detaljer från arkitekturen bli till en större bild av Riddarholmen. Färgskalan är i en sammanhållen, fin pastell-ton. Fint ljus i alla bilder, mjukt men inte menlöst.
KM3 17-1.jpg Chris Kreimer
Bilderna har efterbehandlats med en metallisk färgskala. Grå-gröna med låg kontrast och omättade färger tecknas Reimersholmes torn och tinnar mot en dramatisk himmel. Jag upplever bilderna som tidlösa. Jag vet inte om fotografierna är hämtade från en historisk tid då jag ser en historisk arkitektur med pråligt utsmyckade guldspiror. Eller är möjligen fotografierna hämtade ur framtiden? Det finns något kliniskt, tomt i dessa avfolkade motiv med sina exakta kompositioner och sin metalliska färgskala. Bilderna ger mig upplevelse och känsla, men jag lämnas också med frågor som aldrig blir besvarade, det tycker jag är spännande!
KM3 17-2.jpg Chris Kreimer
Bilderna har efterbehandlats med en metallisk färgskala. Grå-gröna med låg kontrast och omättade färger tecknas Reimersholmes torn och tinnar mot en dramatisk himmel. Jag upplever bilderna som tidlösa. Jag vet inte om fotografierna är hämtade från en historisk tid då jag ser en historisk arkitektur med pråligt utsmyckade guldspiror. Eller är möjligen fotografierna hämtade ur framtiden? Det finns något kliniskt, tomt i dessa avfolkade motiv med sina exakta kompositioner och sin metalliska färgskala. Bilderna ger mig upplevelse och känsla, men jag lämnas också med frågor som aldrig blir besvarade, det tycker jag är spännande!
km3 17-3.jpg Chris Kreimer
Bilderna har efterbehandlats med en metallisk färgskala. Grå-gröna med låg kontrast och omättade färger tecknas Reimersholmes torn och tinnar mot en dramatisk himmel. Jag upplever bilderna som tidlösa. Jag vet inte om fotografierna är hämtade från en historisk tid då jag ser en historisk arkitektur med pråligt utsmyckade guldspiror. Eller är möjligen fotografierna hämtade ur framtiden? Det finns något kliniskt, tomt i dessa avfolkade motiv med sina exakta kompositioner och sin metalliska färgskala. Bilderna ger mig upplevelse och känsla, men jag lämnas också med frågor som aldrig blir besvarade, det tycker jag är spännande!
KM3 19-1.jpg Anders Källén
Dessa tre bilder skapar en liten rolig historia. Fotografen leker med turismen och deras vurm för att besöka vissa turistattraktioner. Med det korta skärpedjupet och val av olika vinklar som den lilla modellen fotograferas ifrån, skapas en lustig historia om kyrktornet som hamnade på sned…
KM3 19-2.jpg Anders Källén
Dessa tre bilder skapar en liten rolig historia. Fotografen leker med turismen och deras vurm för att besöka vissa turistattraktioner. Med det korta skärpedjupet och val av olika vinklar som den lilla modellen fotograferas ifrån, skapas en lustig historia om kyrktornet som hamnade på sned…
KM3 19-3.jpg Anders Källén
Dessa tre bilder skapar en liten rolig historia. Fotografen leker med turismen och deras vurm för att besöka vissa turistattraktioner. Med det korta skärpedjupet och val av olika vinklar som den lilla modellen fotograferas ifrån, skapas en lustig historia om kyrktornet som hamnade på sned…