Vi har fotat simhopp i Eriksdalshallen!

1977

Klubbens medlemmar blev inbjudna av Gunilla Etsare som är tränare i Polisens Idrottsförening för simhopp. Gunilla tränar huvudsakligen ungdomar men är själv aktiv hoppare

Birgitta Bratthall, Merja Louka, Mirja Koffman, Hans Wahlgren, Fredrik Rodhe och undertecknad trotsade sommarvädret och begav oss in i hopphallen på Eriksdalsbadet. (Där var det visserligen ingen sol, men väldigt varmt och fuktigt)

Det var en mycket kul upplevelse men också fotografiskt väldigt krävande. Hoppen går oerhört snabbt och belysningen var inte den allra bästa. Dessutom sken det intensiva solljuset in genom fönstren vilket gjorde kontrasterna väldigt påtagliga.

Jag måste säga att jag är full av beundran för simhopparna som vågar sig på de här hoppen. Missar man ett hopp så kan mötet med vattenytan bli en mycket smärtsam upplevelse.

Vi har ställt samman ett urval av våra bilder som vi också delat med oss till hoppklubben.

Titta och njut! Det finns en hel del riktigt häftiga bilder!

Du hittar våra bilder här!