Klubbmötet den 12 februari 2019

Johan Fowelin, känd arkitektur fotograf med förkärlek till analoga storformatskameror höll en mycket inspirerande och livfull föreläsning om sitt bildskapande. I dessa digitala tider så var det en uppfriskande upplevelse att lyssna till och se hans fantastiska bilder.
Johan var dessutom domare i vårt första KM som hade temat “Stad i ljus” vilket ju var alldeles utmärkt med tanke på hans specialinriktning på arkitektur.

Elisabeth Hellström har varit på en fotoresa till Marrakech och kom hem med kanonfina bilder och en spännande berättelse om sin resa.

Både nya och långvariga medlemmar bl.a. klubbens nestor Anders Cassel 101 år var intresserade besökare.

Dessutom körde vi våra bildutmaningar “Våga Visa” och “Redigera” vilket har rönt stor uppskattning bland klubbens medlemmar.

/Sven-Olof Rönnskog