Liten rapport från vårt klubbmöte 6/11

Lars Epstein berättade om sig själv och sin verksamhet som fotojournalist och visade en mängd bilder från förr och nu vid vårt välbesökta klubbmöte. Otroligt intressant att få ta del av en av Stockholms namnkunnigaste tidningsfotografer. Lars kamera och penna har en fantastisk förmåga att skildra både smått och stort allt från invigningen av en ny lekplats till protestdemonstrationerna mot det nya Nobelhuset på Blasieholmen.

Dessutom agerade Lars domare i vårt klubbmästerskap KM4 (sista för säsongen) och motiverade utförligt varför han hade valt ut 7 st bilder.

I kaffepausen utspann sig livliga diskussioner mellan Lars Epstein och klubbens deltagare.

Till kaffet ingår numera inte bara kaffebröd utan även ostsmörgåsar vilket var mycket uppskattat! Tack Merja och Chris för ett arbete med att ordna förtäring!

Till RSF Klubbtävling 2018 hade vi fått in 80 “kandidater” från vilka juryn bestående av styrelsen plus klubbens tävlingsnestor Olle Robin hade det knepiga uppdraget att välja ut 10 bilder som ska delta i RSF´s tävling. Det var inte helt lätt eftersom det var så många fina bidrag att välja bland.
Urvalet hittar du under För medlemmar “RSF Klubbtävling 2018”

Vår stående punkt “Våga visa” är framgångsrik med många inskickade bidrag. Chris hade som vanligt lagt in bilderna i Lightroom vilket gjorde att vi kunde ge förslag på redigering av bilderna och se resultatet direkt.
(observera det “professionella projektorbordet”)