Elisabeth Hellström Månadens Fotograf Oktober 2018

Jag heter Elisabeth Hellström och kommer ursprungligen från Borås. På fin första skolresa i 1 klass på grundskolan var det en tjej som hade en kamera. Bara en månad senare fyllde jag år och det enda jag ville ha var en kamera. Efter det fotade jag väldigt mycket fram till 25 års åldern då kameran hamnade på hyllan. År 2015 blev jag utbränd och min mamma kommenterade det med “skall du inte köpa en kamera, skall du kunna återhämta dig måste du göra något som du är bra på”. Jag köpte första bästa kamera jag såg en Pentax som jag fortfarande älskar, och ja, kameran tillsammans med Photoshop blev en otrolig hjälp i tillfrisknandet.

2015 gick jag med i Stockholms fotoklubb och i augusti samma år kom jag med i Gatufotogruppen. Otroligt kul och givande.

Med vänlig hälsning

Elisabeth Hellström