Stockholms fotoklubbs Vårutställning 6-19 maj 2024


Onsdagen 16 januari träffades Gatufotogruppen (GFG) i Studieförbundet Vuxenskolans lokaler på Kungsholmen. Helt tack vare Sven-Olofs initiativ har vi fått en plats att vara på. Ett ställe där vi kan titta på bilder via en projektor, sitta tillsammans runt ett bord och dessutom hör alla vad alla säger. Det här var ett riktigt ”lyft” för…
Lite om mig själv Född 1950 i Prag, Tjeckien. Har bott i Sverige sedan 1975. Gick på Konstfack 1976-1980 (Grafisk design och illustration) så i grunden och botten är jag en tecknare. Fotade lite analogt på slutet av 70 talet och i början på 80 talet. Min första digital kamera köpte jag 2015. Sedan dess…
Här kommer en YouTube film som tillfredställer det mest intensiva begär hos våra medlemmar för att få veta precis hur man handskas med en Fuji kamera! Allt enligt Elisabeth Hellström. Länken till YouTube klippet hittar du här! Själv använder jag Sony!! /Sven-Olof (Gubben på den svartvita bilden är en tidig Fujianvändare)
Välkommen på klubbmöte tisdag 11 april kl. 18:30 Address: Timmermansgården, Timmermansgatan 46, Stockholm – Naturfoto arrangemang – Redovisning KM 1, Djur – Fika – Visning av modellfotograferings bilder OBS! Mötet hålls denna gång i syrummet! (ta till vänster istället för höger då ni kommit in)
Årsmöteshandlingar 2024 (Klicka här)
Verksamhetsberättelse för 2108, årsredovisning/årsbokslut, revisorernas berättelse, verksamhetsplan med budget samt styrelsens förslag och inkomna motioner med styrelsens yttrande kommer att finnas tillgängliga för medlemmarna senast en vecka före årsmötet och göras tillgängligt på föreningens hemsida. Mer detaljerad information om klubbmötet kommer inom kort! Med vänlig hälsning, Sven-Olof Rönnskog, Ordförande Stockholms Fotoklubb