Fokusgrupper

Fokusgrupper och bloggar

Inom Stockholms Fotoklubb finns ett antal “fokusgrupper” där medlemmarna utvecklar sina specialintressen inom fotografi. Det kan vara gatufoto, konstfoto, naturfoto och så vidare.

Några av grupperna träffas regelbundet en gång i månaden i en inhyrd lokal som bekostas av dem själva, medan t.ex. Konstfotogruppen träffas “virtuellt” via en Facebooksida.

Via den här sidan kan fokusgrupperna lägga upp bilder och berätta om sin verksamhet. Gatufotogruppen med Hans Wahlgren i spetsen har dessutom en egen webbsida. www.gatufotogruppen.se

Om du känner att du vill delta i någon av de befintliga grupperna nedan så ska du kontakta kontaktpersonen för respektive grupp.

Saknar du någon inriktning eller är den grupp du skulle vilja vara med i fullbokad så är det inget som hindrar att du bildar en egen fokusgrupp tillsammans med fotokompisar med samma intresseinriktning.

Bildspelsgruppen

Gatufotogruppen