Stockholm fotoklubbs utställning – Månadens fotografer februari 2020

Vi var 21 medlemmar utrustade med hammare, spik och tumstockar som samlades på fredagseftermiddagen i Timmermansgårdens utställningslokal för att hänga Stockholm fotoklubbs utställning 2020. Efter 2 timmars arbete bestående av ett ettrigt hamrande, en och annan svordom, skratt, råd och syrliga kommentarer hade lokalen snart ändrat karaktär. Där hängde nu en riktigt snygg utställning som visade på viken kompetens och bredd det finns inom klubben när det gäller bild och fotografi.
Lördagen började lugnt, men snart kom besökarna. Tidvis var det trångt i lokalen. Så fortsatte det om än i något mer lagom omfattning på söndagen. Nina, Chris och Karl hade föredömligt ordnat med dricka och godis till besökarna. Birgitta H hade med hjälp av Elisabeth tagit fram ett informationsblad om klubben som vi delade ut.
Mitt intryck är att utställningen blev väldigt bra. Det var ett trevligt gäng som gjorde detta tillsammans och nu känner vi varandra lite bättre. Kul att som individ först ta sig an sina bilder och göra ett urval för att sedan bli en viktig del av en gemensam utställning!
Birgitta B hade införskaffat en liten bok för besökare att skriva kommentarer i. Ett axplock:
”Storslaget”, ”Kul med så många olika bilder”, ”Jättefin utställning”, ”Duktiga fotografer, ”Jag har åkt ända från Kalmar för att se eran utställning, många, många häftiga bilder” etc.
Trodde ni att utställningen är över så har ni misstagit er. Utställning får nu genomgå en transformation och bli Månadens fotograf – februari 2020. Håll tillgodo!

Barbro Lind

Chris Kreimer