Klubbmötet den 7 januari 2020

Den 7 januari hade klubben årets första klubbmöte. Cirka ett 30-tal medlemmar hade kommit. Ulf Schloss inledde mötet med att hälsa alla Välkomna.

Därefter höll Olle Robin ett mycket uppskattat föredrag om “att fotografera insekter”

Lövträdslöpare. Fotograf Olle Robin

Utöver en rad fina bilder bjöd Olle också på en hel del tips om hur man kan hantera olika svårigheter som insektsfotografen gärna hamnar i. Efter föredraget hade åhörarna blivit dels bättre rustade inför insektsfotografi, dels bättre på att känna igen olika fjärilar.

Därefter gav Anders B lite information om klubbens kommande utställning på Timmermansgården. Vi kommer att få tillgång till lokalen på fredag den 31 januari kl 16.00. Då hänger vi utställningen och gör allt klart för att öppna utställningen på lördagen den 1 februari.

Nina, Chris och Karl tog på sig att fixa inköp till vernissagen, och Birgitta H att hjälpa till att ta fram ett informationsblad om klubben som kan delas ut till besökare.

Anders kommer att göra ett mailutskick inom kort med all information som deltagarna kan behöva.

Efter fikat tog Chris plats vid datorn och det blev Våga Visa. Alltid lika kul att se bredden av bilder som medlemmarna håller på med.

/Anders