KM 4. Vinnande bilder!

Här är vinnande bilder med kommentarer

Kjell Olsson

1.1 Fantastisk landskapsbild, mycket fin ljusbehandling och efterbearbetning som skapar
tredimensionell djupkänsla.

Klaus Carlander

2.4 Dans på berget. Fin tajming i känsligt fångad situation som förmedlar puls och rytm.

Klaus Carlander

2. Vindmöllor. Uppmärksamt fångad situation som sätter igång tankar kring miljö och klimat. Hade varit bättre utan fartyget. Less is more.

Birgitta Holm

4. Höstlandskap. Vacker bild av förgänglighet, fin färglyster och ljusbehandling.

Elizaveta Pronina

5. Road. Bra med det lilla skärpedjupet och den vackert bleka färgskalan. Bidrar till känslan av att dammet yr.

Chris Kreimer

7. Poppelrad. Fin komposition och djupkänsla. De olika skikten i bilden framträder med distinkt tydlighet mot den dramatiska himlen i bakgrunden.

Chris Kreimer

7. Morgondimma. Underskön bild. Dova vackra färger. Man kan riktigt känna hur den syrerika ochkyliga morgonluften slår emot en.

Ulf Schloss

9. Norska Havet. Iskall bild i blåa nyanser, fint kontrasterad av den röda båten som kan ge associationer till en hungrig predator.

Olle Robin

11. Miljöförstörare. Det förändrade landskapet fångat på ett bra sätt i ett svårkomponerat motiv.

Irina Johansson

20. Glory Light. Ljusfenomenet i bildens vänsterkant lägger till en dimension och gör bilden mer associativ och komplex.

Tabell med placeringen inom klubben